Llibres per estimar la natura

Aquest racó virtual va néixer en veure la necessitat de donar significat a l'aprenentatge de l'anglès, a les aules ia casa. El problema en un context com el nostre és que els infants (i també molts adults) no troben els “per què” darrere de la llengua. Saben que l'anglès és important i necessari per a la vida, per trobar una feina millor… però arguments com aquests mai no seran suficients per sentir la necessitat interior i personal d'aprendre certes coses.

Ens encanta proporcionar-te idees i recursos per facilitar-te aquest camí perquè, amb els més petits, convertiu l'anglès en una eina més per aprendre sobre VALORS (que ens fa molta falta!).

En aquest post pots trobar un llistat de llibres en anglès sobre el medi ambient i la natura: Books to love nature ! Per què no anar a passejar pel bosc després d'haver après vocabulari amb aquests llibres i identificar què trobem?

Avui va de CONTES SOBRE EL MEDI AMBIENT!

En concret… Contes sobre els boscos o els jardins que tan a prop tenim. Això vol dir que podeu parlar del vostre entorn natural i de la seva importància mentre esteu aprenent anglès. Te'ls ordenem de menys a més dificultat.

Llibres per estimar la natura

Llibre de jocs de sons de la natura (Usborne).

Aquest llibre és per als petits de casa. Poden tocar diferents textures, escoltar sons de la natura… És un molt bon primer llibre sobre la mare natura perquè puguin començar a reconèixer tot allò que els pot oferir. És també l'excusa perfecta per començar a parlar dels colors, les formes i les típiques coses i animals que ens trobem quan sortim pel bosc o el parc a passejar.

El sorprenent cicle de vida de les plantes (Kay Barnham)

Un recurs molt pedagògic per aprendre en anglès el cicle de vida de les plantes. A través d'aquest llibre els més petits descobriran moltes incògnites que els fascinen durant els primers anys de vida: què passa exactament perquè una llavor es converteixi en planta? Les il·lustracions són precioses, i al final del llibre podeu trobar un llistat de recomanacions per a pares i/o mestres per aprendre al màxim sobre el tema.

llibres en anglès per a nens

• 1, 2, 3. Un passeig pel camp (Rosalind Beardshaw)

Dos amics i un gos passejaran pel camp i expliquen tot el que veuen. Aquest llibre conté escenes del camp precioses a cada pàgina. Si us agrada passejar pel camp, el llibre és un recurs perfecte per aprendre vocabulari més enllà de les típiques coses o animals que veiem al bosc. A més de “birds” o “trees”… també podem explicar “pine cones”, “acorns” o “footprints” 🙂 Un llibre preciós per aprendre a parlar del que veiem quan sortim a passejar per la natura.

Mireu dins del jardí (Usborne).

Teniu un jardí a casa oa l'escola? Amb aquest llibre els petits i petites poden aprendre sobre tot el que es pot amagar en un jardí, aixecant tapes i descobrint animals. Es tracta d'un altre llibre preciós d'Usborne… i havent dit això… no hi ha res més a dir! Et deixem el vídeo perquè vegis com són les pàgines i el seu contingut.

El jardí curiós (Peter Brown).

Es tracta d'un preciós llibre il·lustrat sobre les ciutats, que sovint són racons molt grisos i tristos. Liam descobreix un petit jardí perdut dins de la ciutat i decideix cuidar totes les plantes i els arbres. De mica en mica, una ciutat grisa es va convertint en un lloc verd i ple de vida… El conte ens recorda que les accions d'una sola persona poden començar a canviar moltes coses… fins i tot el món! És una història perfecta per fer reflexionar les futures generacions sobre la importància del verd i dels espais naturals al nostre voltant.

Quants arbres fan un bosc? (Barroux).

Quants arbres calen per tenir un bosc? Cadascun dels animals que apareix en aquest conte té una resposta diferent d'aquesta pregunta. Es tracta d'un llibre que promou la curiositat i empeny els més petits a fer-se preguntes ia descobrir tot allò que ens envolta. Les il·lustracions són pura originalitat i ens conviden a parlar de tot allò que mostren, dels seus colors, de les seves formes… Un recurs perfecte ple d'inspiració.

Arbre. Arriben les temporades, van les estacions (Britta Teckentrup).

Si sou dels pares o mestres que gaudeixen com els petits dels canvis d'estacions… Aquest llibre és un tresor per a tu! El llibre segueix el cicle d´un arbre passant per totes les estacions de l´any, mostrant als més petits els trets més típics de cada estació de l´any. És perfecte per parlar de les “seasons”, els preciosos colors que les caracteritzen, animals com “fox”, “bear”, “squirrels”, “birds”, “owl”… El text és ple de rimes, la qual cosa el converteix en un recurs molt bo per treballar la pronunciació en anglès.

Un passeig pel bosc (Maria Dek).

Aquesta obra d'art petita convida nens i nenes a imaginar i ser creatius. Què es pot fer al bosc? Seguir les petjades d'un cérvol, col·leccionar pinyes, plomes, pedres… Construir una cabana, jugar a fet i amagar… És un llibre perfecte per llegir després d'un bon dia al bosc. I si heu fet l'activitat “una passejada pel bosc” de la secció “Anglès a casa”… acabar el dia amb aquest conte pot ser una idea increïble.

• Al bosc (Ann Cooper).

Aquest llibre és una mica diferent de la resta que et recomanem. Ho considerem un recurs més explícitament pedagògic. Pretén descobrir el món de diversos animals i descriu casa seva, menjar i enemics.

Podeu trobar tots els llibres que us hem recomanat aquí:

www.blackwells.co.uk

Un plaer seguir fent camí junts. Si llegeixes una mica sobre el nostre enfocament cap a l'aprenentatge de l'anglès i el comences a posar en pràctica… aquests recursos es convertiran en petits grans passos per als teus fills o alumnes. I si mentrestant aprenem a respectar i cuidar la mare naturalesa… millor que millor!

Si no estàs subscrit/a a “L'escola del món” ho pots fer quan vulguis. Rebràs tots aquests recursos i molts més al teu correu electrònic? Vols veure tot el que pots trobar en aquest bloc? Pots seguir-nos a Facebook.