Llibres per a exploradors: Canadà!

llibres anglès nens viatges

Canadà ho té tot. Natura, cultura, festivals, multiculturalitat, respecte a la diferència… Ens apassiona aquest país. Tant si planegeu un viatge a aquestes terres com si les voleu descobrir des de casa, aquí teniu un llistat de recomanacions de llibres infantils sobre el país del “maple syrup”. A partir d'aquests llibres podeu descobrir i aprendre sobre el món, alhora que apreneu anglès.

Els mestres ja sabeu que els llibres poden ser el context ideal sobre el què dissenyar projectes temàtics a l'aula d'anglès. Explora aquests recursos i fes-los servir per dissenyar experiències d'aprenentatge basades en projectes , voldràs deixar el llibre de text enrere…:)

Contes i llibres en anglès per a nens sobre Canadà

Un any canadenc (T. McCartney)

Un llibre preciós sobre una de les característiques més boniques i especials de Canadà: la multiculturalitat. Un recurs preciós per a la biblioteca de l'escola que promou valors com ara relacions interculturals i la inclusivitat. El llibre compta el dia a dia de 5 nens i nenes, que comparteixen les tradicions i celebracions del país del xarop d'auró a l'escola, jugant, a casa o gaudint dels llocs més emblemàtics del Canadà.

Carson Crosses Canada (L. Bailey)

Una nena i el seu gos Carson, que viuen a la Colúmbia Britànica, decideixen creuar el Canadà per arribar a Newfoundland, on viu la seva germana. És un conte preciós sobre la bellesa del descobrir. Si sou una família aventurera, aquest llibre és un bon recurs per motivar els petits a explorar el món amb ulls plens d'il·lusió. A nivell de text, és un estil narratiu (past simple!) senzill i ple de descripcions precioses. ¡¡Un recurs molt bo per a l'aprenentatge de l'anglès a l'escola!

M és per Maple: un alfabet canadenc (M. Ulmer, Gloria Whelan, J. Nolan, M. Ulmer)

Un altre petit tribut artístic al país. Es tracta de un alfabet que ens fa viatjar per la història, els símbols, els racons i la cultura del Canadà. Val a dir que el text fa referències constants al “nosaltres”, referint-se només a joves lectors canadencs i la informació que conté sovint només es pot comprendre si vius en aquest país. Si es vol utilitzar com un recurs per descobrir altres cultures, cal tenir-ho en compte.

Nuptse i Lhotse van a les Rocalloses (J. Asnong)

La col·lecció sobre les aventures de Nuptse i Lhotse fascina els més petits. En aquest conte il·lustrat viatgen a les Rockies Canadenques, un lloc ple de naturalesa màgica, óssos i glaceres. Mentre viuen les seves aventures, aprenen destreses i habilitats importants per saber fer-se servir en aquest entorn. És un llibre-recurs perfecte perquè els més petits aprenguin a divertir-se descobrint el món i adquirisquen valors tan importants com la sorpresa pel diferent i desconegut.

ABC del Canadà (K. Bellefontaine)

A través de les lletres de l'abecedari, els més petits poden descobrir algunes de les característiques més típiques de Canadà. Les il·lustracions són simples i vives, com el text, molt adequat per a primers lectors o oients de l'anglès. Un molt bon llibre per començar a parlar i escoltar anglès, descriure formes, colors i descriure personatges.

Canadà 123 (K. Bellefontaine)

Seguint el mateix patró que el llibre anterior, en aquest cas aprendrem a comptar aprenent sobre llocs, animals, persones o tradicions. Un molt bon llibre per començar a explicar, parlar i escoltar l?anglès. Les il·lustracions, igual que les de “ABC of Canada” posen molt fàcil poder parlar de colors, formes i personatges.

Bona nit Montreal (A. Gamble)

Una presentació preciosa de la ciutat de Montreal. El nivell d'anglès és molt bàsic i simple, i si vius o visites aquesta ciutat, aquest conte és ideal per consolidar i recordar amb afecte tot allò viscut i visitat. És part de la col·lecció “Good Night Our world series”, i ho considerem un recurs molt bonic per parlar dels diferents racons i cultures que conformen el nostre bell planeta.

Bona nit Canadà (A. Gamble)

Si ets dels que prepara els viatges i les rutes en família… Amb aquest llibre podeu participar tots, grans i petits, en el disseny del vostre itinerari pel Canadà. Good Night Canada forma part de la col·lecció Good Night Our world series, i en aquest cas aquest llibre ens parla de les zones més conegudes i emblemàtiques del país del xarop d'auró. Un altre cop, recordar-te que els textos són simples, amb frases molt curtes i directes.

llibres infantils en anglès

Bona nit Vancouver (A. Gamble)

En aquest llibre de la col·lecció “Good Night Our world series” donarem les “bona nit” als racons més bonics de la ciutat de Vancouver. Igual que tots els llibres d'aquesta col·lecció, es tracta d'un bon recurs per descobrir o recordar les ciutats del món, amb un llenguatge directe, simple i molt adequat per a primers lectors o oients de l'anglès.

llibres Anglès Canadà librosBona nit Toronto (A.Gamble)

Una altra preciós presentació d'una gran ciutat. Aquesta vegada, de Toronto. També forma part de la col·lecció “Good Night Our world series”, i és un altre recurs perfecte per parlar dels diferents racons i cultures que conformen el nostre planeta. Et recordem que inclou textos simples, amb frases molt curtes i directes, cosa que el converteix en un molt bon recurs per consolidar la base de l'anglès a les primeres edats.

Podeu trobar tots els llibres que us hem recomanat aquí:

www.blackwells.co.uk

Preparats per descobrir món?

Aquests llibres són recursos perfectes per ajudar els més petits a descobrir el món des de casa. També són materials de base perfectes per dissenyar projectes temàtics a l'escola!

Tens més recomanacions de llibres sobre el Canadà? Explica'ns-ho als comentaris!

I saps que en pots trobar molts altres llibres temàtics en aquest bloc 🙂 Subscriu-te a “L'escola del món” per rebre aquests recursos i molts més al teu correu electrònic. També pots seguir-nos a Facebook 🙂

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats *