Cançons per salvar el planeta

,
activitats anglès escalfament global

Cerques cançons en anglès per treballar l'escalfament global? Són infinites les accions que es poden emprendre des d'una escola per promoure el respecte al medi ambient i la consciència sobre el nostre planeta. En aquest post trobareu cançons en anglès que parlen de l'escalfament global, de la necessitat de protegir el medi ambient i de la urgència d'actuar aquí i ara.

Per què poden ser útils?

• perquè podem aprendre anglès mitjançant una cançó plena de valors. Podeu organitzar un dia dedicat al medi ambient, a parlar d'accions que podem fer en el nostre dia a dia… Les possibilitats són infinites!
    • perquè l'ús de la música i la cançó en concret és una eina preciosa per promoure el respecte a l'altre, el treball en grup i el gust per l'art i la sensibilitat.
    • perquè la música ajuda, i molt, a adquirir la pronunciació de l'anglès. Entre moltes altres coses. Si vols la prova, pots llegir aquest article i en sabràs més d'aquest tema, que ens apassiona 😉

Cançons per salvar el planeta

• Canta pel clima.

Què passa si només comencem amb una cançó...? Reconeixerem aquest vídeo ens va posar els borrissols de punta. Una versió de la coneguda “bella ciao” amb una lletra impressionant i impactant que incita al canvi. Nens i nenes de tot el món canten un himne per començar a actuar des de… ja! Et deixem aquí les dues versions, la del videoclip preciós en què apareixen nens i nenes de tot el món, i el vídeo de l'enregistrament a l'estudi. A més, pots DESCARREGAR-TE GRATIS AQUÍ un document amb la lletra de la cançó que hem creat per a la teva escola 🙂

• Canço de la Terra

Michael Jackson fascina totes les generacions. Et proposem treballar la biografia, la música… i parlar sobre l'escalfament global mitjançant aquest preciós vídeo/cançó. Les imatges del vídeo poden generar debats i converses interessants i impactants. Es tracta, sens dubte, d'una cançó preciosa per parlar del tema.

• Canvi Climàtic: El Musical

Si el que esteu planejant a l'escola és un musical… Aquí teniu una idea espectacular per a un espectacle que pugui gaudir tota lescola! Pares i mares inclosos! Ho proposem com a projecte interdisciplinar de les assignatures de Música, Teatre i Anglès 🙂 Perquè no?

• Lil Dicky - Terra

A nivell d'anglès no és l'opció més fàcil que proposem, però si ensenyeu aquesta llengua a nivells i edats avançats, aquesta és una gran opció. El vídeo és creatiu i ple d'imatges evocadores. Podeu plantejar una presentació oral en grups sobre el contingut del vídeo i una reflexió sobre la lletra. Tot en anglès, és clar!

• Canvi climàtic

No és la cançó més bonica del món a nivell musical, però la lletra és genial per aprendre el que està passant al nostre planeta. Pot ser una activitat perfecta per combinar amb les activitats que us proposem sobre escalfament global y canvi climàtic.

Espero que trobeu una mica d'inspiració en aquest article!

Esperem que aquestes idees us serveixin per poder ensenyar anglès mitjançant valors que, avui dia, no són necessaris… Ara ja són urgents. A totes les escoles del món s'hauria de parlar, discutir i aprendre sobre el medi ambient. Sobre els canvis dhàbits que les noves generacions ha d adquirir, assimilar i dur a terme en el seu dia a dia a partir de ja. En aquest bloc pots trobar altres idees i recursos per cercar maneres diferents i contextualitzades per ensenyar anglès.

Vols rebre els posts de “L'escola del món” directament al teu correu? Subscriu-te a la pàgina inicial. També pots seguir-nos a Facebook 🙂

Tens més cançons interessants i útils sobre l'escalfament global o el medi ambient? Si les comparteixes als comentaris… tots sortim guanyant!